• Dzięki ułożonej diecie i treningu pod moim okiem, ze ścisłą kontrolą wyników, uzyskasz wymarzoną sylwetkę.
  • Zaufaj mojemu doświadczeniu.Wieloletnia, praktyczna działalność w sporcie, edukacja i przebyte szkolenia są moimi atutami. W treningu wykorzystuję najnowszy sprzęt fitness Bodylastics i TRX. Trenuj bez monotonii, miej satysfakcję z wyników!

  • Na umówionej konsultacji trenerskiej przedstawię Ci sposoby i zasady postępowania jak uzyskać wymarzoną sylwetkę.

  • Rozpiszę Ci plan żywienia i treningu do celu. Twoim obowiązkiem będzie realizacja planu, który będę kontrolował!
  • Nie umiesz pływać i chcesz się nauczyć? Zapraszam Cię na zajęcia nauki pływania. Nie będziesz już stał na brzegu, a zaczniesz pływać!

  • Rozpiszę dietę. Zapewnię catering dietetyczny. Dieta w drodze do upragnionej sylwetki i zdrowia jest niezbędna! Smaczny catering pozwoli Ci na utrzymanie dyscypliny żywieniowej i uzyskanie Twojego celu.

  • Miej możliwości treningowe z siłowni we własnym domu. Trenuj na sprzęcie najwyższej jakości. Za moim pośrednictwem dokonaj zakupu Bodylastics i zyskaj rabat.

  • Chcesz mieć wiedzę i umiejętności jak kształtować sylwetkę swoją i innych? Wypełnij formularz kontaktowy i skontaktuj się ze mną.

  • Masz możliwość przeglądania rzetelnych informacji o tematyce żywienia, treningu i profilaktyki zdrowia. Odwiedzaj moje kanały firmowe na Facebooku i YouTube. Zapraszam!

CHOLESTEROL W DIECIE. DOBRE I ZŁE STRONY.

Cholesterol jest steroidową molekułą, która swoją budową zbliżona jest do cząsteczki tłuszczu. Wbrew obiegowej opini cholesterol powinien być obecny w naszej diecie, ponieważ jest składnikiem wielu tkanek naszego ciała, będących częścią układku krwionośnego i nerwowego. Cholesterol jest używany również do syntezy hormonów płciowych i nadnerczy.

Wymieniamy dwie formy cholestrolu HDL i LDL, high density lipoprotein i low densisty lipoprotein. Ze zdrowego punktu postrzegania zależeć nam powinno na wyższym poziomie HDL i obniżonym LDL, gdyż LDL  ma tendencję do sklejania i odkładania w ścianach naczyń krwionośnych prowadząc do ich blokowania, utrudniajać przepływ krwi. W konsekwencji może dojść do zawału serca, udaru mózgu, gangreny, nawet amputacji kończyn.HDL niweluje złe działanie LDL, stąd powinien być obecny w diecie w podwyższonej ilości. Redukcja picia alkoholu, palenia, redukcja tłuszczy trans i nasyconych, regularny trening cardio to profilaktyka działania, kóra pozwoli nam trzymać LDL pod kontrolą.

Cholesterol mierzy się trzema sposobami:cholesterolem całkowitym oraz LDL I HDL w krwi.

Przyjmuje się normy: 

Cholesterol całkowity
x200-239 mg/dl- podwyższony
240 mg/dl -wysoki

HDL 
xx>40mg/dl- pożądany
x>60mg/dl- optymalny

LDL
x100-129mg/dl-blisko optymalnego
130-159 mg/dl- podwyższony
160-189mg/dl wysoki
x>190 mg/dl krwi- bardzo wysoki

Produkty wymienione obniżają LDL i nie powinno zabraknąć ich w naszej diecie:
-płatki owsiane z błonnikiem. Badania pokazały,że błonnik obniża LDL
-białko sojowe- działanie obniżajace LDL potwierdzone przez FDA(Food and Drug Administration)w USA. Rekomendowane spożycie 25-26g / dzień
-orzechy migdały i włoskie- dodatkowo podnoszą HDL
-owoce i warzywa-jabłka, gruszki, owoce cytrusowe, słodkie ziemniaki i warzywa zielone, liściaste bogate w błonnik i pektyny obniżają LDL
-olej lniany mój ulubiony:).Oprócz obniżania LDL, zmniejsza ciśniene i trójglicerydy w krwi. Co więcej zmniejsza lepkość krwi przeciwdziałając złogom
-oliwa z oliwek-bogata w jednonienasycone kw.tłuszczowe, obniża LDL i cholesterol całkowity, oraz zmniejsza lepkość krwi
-ryby-bogate w kwasy omega-3:łosoś, sardynki, śledź, pstrąg. Obniżają LDL i cholesterol całkowity, jak również lepkość krwi


W naszej diecie i działaniu starajmy się wdrożyć chociaż część z w/w nawyków żywieniowych oraz regularny ruch z elementami treningi aerobowego.
Miłego treningu, zdrowia i endorfin!


cholesterol w diecie odchudzającej




 

trener4you fotografia biznesowa