RODZAJE TRENINGU



Trening wytrzymałości opiera się rozwijaniu potencjału wytrzymałości aerobowej(tlenowej), siłowej lub anaerobowej (beztlenowej).
W treningu wykorzystuję pulsometr to bieżącej kontroli intensywności.
W zależności od specyfiki uprawianej dyscypliny sportowej i celu, wytrzymałość kształtowana jest poprzez:  

  • trening wytrzymałości aerobowej

opiera się na metodzie ciągłej treningu lub interwałowej. Trening taki poprawia nam kondycję, sprawność układu krwionośnego i oddechowego, a głównym paliwem dla pracy mięśni są wolne kwasy tłuszczowe. Stosowane przykłady ćwiczeń to wysiłek ciągły, tempo i tempówki. Wykorzystuje się długie dystanse z małą i średnią intensywnością wraz z wykorzystaniem przezwyciężania oporu grawitacji, wody, wiatru czy nachylenia terenu.

  • trening wytrzymałości siłowej

pozwala nam zwiększyć tolerancję na obecność kwasu mlekowego w krwi obniżającego możliwości wysiłkowe. Rezultatem tego jest poprawa naszej wytrzymałości siłowej. W treningu wykorzystuje się interwały tempowe oraz długie interwały tempowe. Przykładami treningu są wysiłki długie 6-12min o niepełnej przerwie wypoczynkowej i średniej intensywności.
Stosuje się również trening w postaci obwodu ćwiczebnego o średnich obciążeniach, ćwiczeniach ułożonych w stacjach z przerwą właściwą na koniec całego obwodu.

  • trening wytrzymałości anaerobowej

opiera się na krótkich, szybkich interwałami z odpoczynkiem o takim samym czasie trwania. Intensywność obciążenia jest wysoka. Benefitem treningu jest poprawa wydolności tlenowej, moc i tempo, zwiększenie objętości wyrzutowej serca. Trening szczególnie mocno przyzwyczaja organizm do tolerowania i usuwania kwasu mlekowego z organizmu upośledzającego nasze możliwości wysiłkowe w treningu. Przykładem treningu jest interwał maksymalnej wydolności tlenowej.


CO ZYSKUJESZ?

  • wzrost wytrzymałości organizmu 
  • wzrost tolerancji organizmu na zakwaszenie organizmu kwasem mlekowym
  • zwiększenie liczby mitochondriów w mięśniach 
  • spalanie tkanki tłuszczowej
  • wiedzę o treningu kształtującym wytrzymałość
  • wiedzę o żywieniu i suplementacji w czasie kształtowania wytrzymałości i odchudzania

 

DLA KOGO?

  • dla osób chcących poprawić kondycję 
  • dla sportowców chcących zwiększyć wynik sportowy w dyscyplinie bazującej na wytrzymałości
  • dla osób odchudzających się 






JEŚLI ZALEŻY CI NA OSIĄGNIĘCIU CHOCIAŻBY JEDNEGO CELU Z WYŻEJ WYMIENIONYCH, SKONTAKTUJ SIĘ ZE MNĄ!



treningi na wytrzymałość Warszawa